Któż  z nas nie lubi urodzin ? Wszak to doskonała  okazja do świętowania, gratulacji oraz wspomnień. Szczególnie, gdy dotyczą one tak dużego przedsięwzięcia, jakim jest ogólnopolska marka odzieżowa. Bo choć Monnari Trade SA istnieje od 2000 roku, korzenie firmy sięgają roku 1998, gdy działalność rozpoczęła S. C. Monnari.

[portfolio_slideshow]

Od samego początku twórcy skupiali się na segmencie aktywnych kobiet w wieku około lat 30 i więcej, starając się proponować odzież na miarę oczekiwań i marzeń. Bluzki marki Monnari szybko zyskały uznanie oraz popularność wśród Klientek, zaczęto więc stopniowo rozszerzać ofertę o inne propozycje. Przełomem w historii firmy był rok 2001 – to wtedy zaczęła rozwijać się własna sieć sprzedaży i otwarto pierwszy salon marki w Galerii Łódzkiej. Do dziś znajduje się on w tym popularnym centrum i niezmiennie przyciąga rzesze wiernych Klientek. W tym samym czasie rozpoczęto zlecanie przeszyć starannie opracowywanych w Polsce projektów za granicą. Pozwoliło to znacznie obniżyć koszty ich wytwarzania i zoptymalizować działania firmy.

W wyniku prężnego rozwoju i marzeń o ekspansji poza granicami kraju, w latach 2004-2006 wysiłki skoncentrowały się na wejściu na Giełdę Papierów Wartościowych. Efektem ówczesnych starań było między innymi powstanie marki-córki o dobrze znanej nazwie Pabia, a także pojawienie się na pokazie oraz w pamiętnej sesji zdjęciowej i reklamach Monnari jednej z najbardziej rozpoznawanych modelek świata – Claudii Schiffer. W szczytowym momencie Grupa Monnari obejmowała kilka marek (Monnari, Pabia, Roy, Molton) i zarządzała blisko 250 placówkami w całym kraju i zagranicą.

Niestety –  kryzys, który rozpoczął się jesienią 2008 roku,  szybko dał się odczuć w tak wrażliwej na ogólną sytuację ekonomiczną, odzieżowej branży. Nagły spadek dochodów wprowadził Grupę w niemałe kłopoty, prowadzące do ogłoszenia upadłości w 2009 roku. I tu historia ta mogłaby zakończyć się jak wiele innych – świetnie radzące sobie firmy w czasie słabszego prosperity często  miewają poważne kłopoty i znikają z rynku w błyskawicznym tempie. Spotkało to niestety tak pieczołowicie zrewitalizowaną Pabię.

Na szczęście marka Monnari nie powtórzyła tego smutnego scenariusza. Krok po kroku, dzięki wysiłkowi osób zarządzających, a także niesłabnącemu zaufaniu Klientek, udało się wydobyć ją z największych tarapatów. Dziś sieć własnych salonów Monnari  znów rośnie, podobnie jak wskaźniki indeksu MON na giełdzie. W 2011 roku powstał własny sklep internetowy, pozwalający Klientkom zamawiać rzeczy Monnari bez wychodzenia z domu. Grupa doskonałych projektantek czuwa nad tym, by oferowane przez markę linie odzieży trafiały w różne gusta i były odpowiednie na wszelkie okazje. Chcemy ubierać kobiety tak, by one same świetnie się czuły i wyglądały. Wiemy już, że ta filozofia sprawdza się zawsze – nawet w czasach kryzysu.

Z okazji 15-tych urodzin marki Monnari mamy dla Was wyjątkową niespodziankę. W dniach 5 – 8 grudnia we wszystkich salonach sieci i na www.emonnari.pl kupicie bieżącą kolekcję w cenach obniżonych o 50%. Wszystkiego najlepszego!